Torsdagens extrema fokus på bil

Det blev verkligen en extrem fokus på bil igår, av slumpen. Jag körde nämligen på ett rådjur igår. Rådjuret dog direkt i smällen. Högra lyset på bilen gick helt sönder och måste bytas ut helt. (konstigt nog så fortsatte den att lysa) Motorhuven är bucklig och grillen är paj. Jag var chockad ett bra tag, men valde att fortsatta köra vidare. Jag skulle nämligen till Öland och detta hände precis innan man kommer in i Lessebo (väster ifrån). Som tur är så var det två stycken bilar som stannade och hörde om jag var okej. En man hjälpte även mig med att dra ner rådjuret till diket. Sen ringde jag polisen och gjorde en anmälan, så att en jägare kunde komma ut och ta hand om rådjuret. När jag körde vidare och hade ringt både mamma och Claes så kom chocken, då jag började skaka, hacka tänder och frysa m.m. Så mamma fick hämta mig i Kalmar. Kom tillslut hem vid halv 11.

Väl i natt när jag sov så drömde jag att min storebror hade kört på en älg och sen åkt ner i sjön med sin bil. Han ska juh alltid vara värst! :)

Idag ska jag faktiskt köra in till stan, ska besikta v70 och så ska jag shoppa lite. Har hela veckan velat åka till Växjö city och shoppat, men har hindrats av en massa saker varje dag. I tisdags så var jag tvungen att göra färdigt ett arbete, i onsdags göra färdigt en inlämningsuppgift och i torsdags (dvs igår) så fick jag jobberbjudande och jobbade 10-18. Life sucks sometimes, men idag ska jag äntligen åka! Få se vem mer jag får med, då vi måste vara två för att vi ska hämta golfen i Kalmar. Den lämnades juh där när mamma hämtade mig igår.

Nu blir det frukost för min del, varför jag är uppe såhär tidigt är för att jag inte kunde sova längre. :)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: jenny

usch vad obehagligt! hoppas du är ok nu iaf!

kramar

2010-04-09 @ 13:28:11
URL: http://jennydekoration.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0